Všeobecné obchodní podmínky
Jazyková škola Clever provozovaná firmou Clevercon s.r.o. Západní 3 162 00 Praha 3 IČ: 49704621 zapsanou u Městského soudu v Praze oddíl C, vložka 22517 provozovna: Radniční 1/23 Děčín 405 02 Bankovní spojení: 9089789001/5500 zastoupená jednatelem Lubošem Fulínem dále jen „poskytovatel“ společně vydávají za účelem úpravy poskytování svých služeb tyto Všeobecné obchodní podmínky I. Úvodní ustanovení 1. Poskytovatel je provozovatelem jazykové školy, která na svůj účet a své nebezpečí poskytuje výuku cizích jazyků a to osobně, prostřednictvím svých smluvních partnerů, popř. zaměstnanců. 2. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) tvoří nedílnou součást smlouvy mezi objednatelem a poskytovatelem. 3. Tyto VOP upravují podmínky smluvních vztahů mezi objednatelem a poskytovatelem, které vznikají při poskytování jazykových kurzů. II. Předmět plnění 1. Předmětem plnění je výuka cizích jazyků (dále jen výuka) dle požadavků a za podmínek uvedených v těchto VOP a ve smlouvě. Smlouvou se rozumí některý ze smluvních typů používaných poskytovatelem, jedná se zejména o tyto smlouvy: smlouva o zajištění výuky cizího jazyka, smlouva o pomaturitním studiu, smlouva o tandemové výuce cizího jazyka, smlouva o individuální výuce cizího jazyka. 2. Poskytovatel se zavazuje zajistit výuku dle podmínek uvedených v těchto VOP a ve smlouvě. 3. Objednatel se zavazuje poskytnout poskytovateli veškerou nezbytnou součinnost potřebnou pro plnění smluvních závazků poskytovatele a uhradit ve stanoveném termínu sjednanou cenu. 4. Předmětem plnění poskytovatele není jeho závazek poskytnout objednateli jakékoliv učební pomůcky. Na základě domluvy smluvních stran je může poskytovatel zajistit, jejich cena však není součástí ceny kurzu. III. Vznik smluvního vztahu 1. Na základě poptávky objednatele zašle poskytovatel objednateli objednávku. V případě souhlasu objednatele s údaji uvedenými v objednávce, objednatel tuto objednávku potvrdí a zašle poskytovateli zpět. Na základě takto potvrzené objednávky připraví poskytovatel příslušnou smlouvu, jejímž podpisem vznikne mezi objednatelem a poskytovatelem smluvní vztah. 2. V případech, kdy není uzavírána písemná smlouva, vzniká smluvní vztah podpisem přihlášky do příslušného kurzu a bezvýhradnou akceptací těchto VOP. IV. Místo plnění Místem plnění smluvních povinností obou smluvních stran je některá z provozoven poskytovatele nebo jiné místo určené ve smlouvě. V. Termín a způsob realizace výuky 1. Výuka se zásadně realizuje v termínech a způsobem určeným ve smlouvě. Jakékoliv změny domluveného termínu nebo způsobu výuky je poskytovatel povinen oznámit objednateli neprodleně poté, co se o nezbytnosti takovéto změny dozví. V případech, kdy je to možné, oznámí poskytovatel objednateli, současně s oznámením změny termínu nebo způsobu výuky, termín či způsob náhradní. 2. Objednatel je povinen zajistit účast osob, v jejichž prospěch smluvní vztah uzavřel, na výuce. 3. V případě, že nebude možné z důvodů na straně poskytovatele výuku poskytnout, má objednatel právo na poskytnutí náhradní výuky. Náhradní termín a způsob zajištění výuky stanoví poskytovatel s přihlédnutím k oprávněným zájmům objednatele. Na tuto skutečnost bude objednatel předem upozorněn. 4. Pokud objednatel neposkytne poskytovateli součinnost nezbytnou pro splnění smluvních závazků poskytovatele, zejména tím, že nezajistí účast osob, v jejichž prospěch smlouvu uzavřel, považuje se povinnost poskytovatele provést výuku řádně a včas, za splněnou a objednatel je povinen uhradit plnou cenu výuky bez jakéhokoliv nároku na slevu z celkové ceny. 5. Bude-li objednatel kdykoli v průběhu kurzu požadovat výměnu vyučujícího lektora, a bude-li tento požadavek řádně odůvodněn, poskytovatel tuto výměnu v co nejkratším termínu v závislosti na aktuálních možnostech zajistí. Zároveň si poskytovatel vyhrazuje právo ve výjimečné situaci vyměnit lektora i v průběhu kurzu bez vyzvání objednatele. 6. V případě, že se objednatel nedostaví včas, zavazuje se poskytovatel, že osoba, jejíž pomocí je výuka realizována (lektor) počká 15 minut. Pokud se objednatel ani během této doby nedostaví, považuje se lekce za řádně poskytnutou a objednatel nemá nárok na poskytnutí lekce náhradní. Pokud se objednatel během této doby dostaví, neprodlužuje se lekce o dobu zpoždění objednatele. 7. Po skončení poskytnuté lekce je objednatel povinen potvrdit poskytnutí lekce svým podpisem ve výkazu výuky, popř. společně s výhradami, které k poskytnutí lekce má. Tyto případné výhrady se nepovažují za reklamaci vad dle čl. VII těchto VOP. VI. Cena a platební podmínky 1. Za poskytnutou výuku je objednatel povinen uhradit sjednanou cenu způsobem a v termínu uvedeném ve smlouvě či přihlášce 2. Cena výuky se považuje za uhrazenou okamžikem připsání na účet poskytovatele nebo okamžikem složení ceny výuky v hotovosti v některé z provozoven poskytovatele. 3. Poskytovatel je oprávněn vystavit daňový doklad v okamžiku splatnosti ceny výuky. Pokud není termín splatnosti ve smlouvě přímo sjednán, je oprávněn vystavit daňový doklad po splnění svých smluvních povinností. 4. K veškerým cenám uvedeným v těchto VOP nebo ve smlouvě bude při fakturaci přičtena DPH v zákonné výši, není-li ve smlouvě uvedeno jinak. 5. Objednatel je povinen uhradit celou cenu kurzu i pokud svou účast v kurzu přeruší nebo předčasně ukončí. 6. Ukončí-li poskytovatel předčasně veřejný kurz, má objednatel právo na vrácení poměrné části vložených finančních prostředků. Vložené finanční prostředky budou sníženy o náklady na lekce, které poskytovatel objednateli dodal. VII. Vady plnění 1. Poskytovatel je povinen poskytnout plnění dle těchto VOP a smlouvy řádně a ve sjednaném termínu. 2. Výuka má vady, pokud nebyla poskytnuta v souladu s těmito VOP nebo smlouvou. V případě pochybností či rozporů jsou rozhodující ustanovení smlouvy. 3. Pokud poskytovatel splnil svou oznamovací povinnost dle čl. V. odst. 1 těchto VOP, nepovažuje se tato změna termínu nebo způsobu výuky za vadu plnění. 4. Reklamace vad se provádí písemně, nejpozději do 7 dnů od okamžiku, kdy dle názoru objednatele k vadnému plnění došlo, musí obsahovat popis okolností, za kterých k vadnému plnění došlo a charakter domnělé vady plnění. 5. Poskytovatel je povinen se k reklamaci neprodleně vyjádřit a pokud reklamaci uzná, je povinen současně ve svém vyjádření uvést způsob, jakým hodlá nároky objednatele z vadného plnění řešit. 6. Objednatel má z vadného plnění tyto nároky: poskytnutí náhradního výuky, slevu z ceny výuky, výměnu lektora. 7. V případě opožděné reklamace nároky z vad zanikají. VIII. Sankční ujednání 1. V případě prodlení poskytovatele s poskytováním výuky dle těchto VOP a smlouvy se sjednává smluvní pokutu ve výši 0,1% z ceny jednotlivé části kurzu, s jejímž poskytováním je poskytovatel v prodlení, a to za každý den tohoto prodlení, maximálně však částku ve výši 5% z celkové ceny kurzu. 2. V případě prodlení objednatele s úhradou ceny výuky je sjednána smluvní pokuta ve výši 0,25% z částky, s jejíž úhradou je objednatel v prodlení, a to za každý den prodlení, která je splatná do 7 dnů od výzvy poskytovatele, že na úhradě smluvní pokuty trvá. 3. V případě prodlení objednatele s úhradou ceny kurzu či jakékoliv její části delší, než 5 dnů, je poskytovatel oprávněn zaslat objednateli upomínku, za kterou je oprávněn účtovat objednateli částku 60,- Kč. V případě, že objednatel na tuto upomínku nebude reagovat a dlužnou částku neuhradí do 15 dnů ode dne odeslání první upomínky, je poskytovatel oprávněn zaslat druhou upomínku zpoplatněnou částkou 120,- Kč. V případě, že ani na tuto upomínku nebude objednatel reagovat úhradou dlužné částky do 15 dnů ode dne jejího odeslání, zašle poskytovatel objednateli pokus o smír, za který je objednatel povinen uhradit částku 180,- Kč. 4. Kterákoliv ze smluvních stran má právo od smlouvy odstoupit z těchto důvodů: a. druhá smluvní strana porušuje smlouvu podstatným způsobem. Takovým porušením je zejména prodlení s plněním smluvních závazků delší, než 15 dnů b. druhá smluvní strana porušuje smlouvu nepodstatným způsobem a toto porušování trvá i po dobu 30 dnů od doručení upozornění na tuto skutečnost druhou smluvní stranou c. byl prohlášen konkurs na majetek jedné ze smluvních stran nebo byl zamítnut návrh na prohlášení konkursu na majetek jedné ze smluvních stran pro nedostatek majetku. 5. Uplatněním nároku na úhradu smluvní pokuty není dotčeno právo na náhradu škody. 6. Celkový rozsah náhrady škody, kterou může objednatel uplatňovat po poskytovateli v souvislosti s porušením smluvních povinností (v součtu s výší uplatněných nároků z vad a uhrazených smluvních pokut), se omezuje do výše 100 % ceny kurzu, při kterém byla škoda způsobena, přičemž se vychází z ceny kurzu stanovené touto smlouvou. IX. Ostatní ujednání 1. Objednatel je povinen informovat poskytovatele o veškerých okolnostech, které mají nebo mohou mít vliv na plnění smluvních povinností poskytovatele, zejména zda byl prohlášen konkurs na majetek jedné ze smluvních stran nebo byl zamítnut návrh na prohlášení konkursu na majetek jedné ze smluvních stran pro nedostatek majetku nebo zda objednatel vstoupil do likvidace 2. Objednatel se zavazuje uchovávat v tajnosti veškeré informace, které mu byly poskytovatelem zpřístupněny či poskytnuty a to i po ukončení smluvního vztahu. 3. Objednatel se zavazuje, že bez výslovného předchozího písemného souhlasu poskytovatele nebude jakkoliv kontaktovat osoby, jejichž prostřednictvím plní nebo plnil poskytovatel své smluvní povinnosti, zejména že s nimi nebude projednávat záležitosti obchodní povahy či obchodních podmínek. 4. Objednatel se zavazuje po dobu 5 let od ukončení smluvního vztahu informovat poskytovatele o každém smluvním vztahu mezi ním a osobou, jejímž prostřednictvím poskytovatel plnil své smluvní povinnosti. 5. Pro případ porušení povinností dle tohoto článku se sjednává smluvní pokuta ve výši 100.000,- Kč za každé jednotlivé porušení těchto povinností. Tato smluvní pokuta je splatná do 7 dnů ode dne doručení písemné výzvy poskytovatele k úhradě smluvní pokuty. 6. Uplatněním nároku na zaplacení smluvní pokuty není dotčeno právo na náhradu škody. 7. Objednatel nesmí bez předchozího písemného souhlasu poskytovatele provést jednostranný zápočet své pohledávky vůči poskytovateli pod sankcí neúčinnosti takového úkonu. 8. Objednatel uzavřením smluvního vztahu s poskytovatelem dává poskytovateli svůj výslovný souhlas se zpracováním svých osobních údajů, které poskytovateli sdělí. Objednatel rovněž souhlasí s tím, aby poskytovatel po dobu nezbytně nutnou tyto údaje archivoval. Poskytovatel se zavazuje, že tyto informace nepředá třetí straně bez vědomí objednatele. X. Závěrečná ustanovení 1. Ustanovení smlouvy, která jsou v rozporu s těmito VOP, mají přednost. 2. Spory vzniklé ze smluvních vztahů upravených těmito VOP nebo smlouvou se budou smluvní strany snažit řešit smírně. V případě, že k smírnému řešení nedojde, jsou pro řešení těchto sporů příslušné obecné soudy ČR. 3. Záležitosti neupravené těmito VOP nebo smlouvou se řídí právním řádem ČR, zejména zák. č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník v platném znění. 4. Tyto VOP jsou platné a závazné pro veškeré typy kurzů pořádané poskytovatelem, pokud smlouva nestanoví jinak. 5. Veškeré změny a doplňky těchto VOP je možné činit pouze v písemné formě. 6. Stane-li se některé ustanovení těchto VOP neplatné či neúčinné, nemá tato skutečnost vliv na platnost a účinnost ostatních ustanovení VOP. 7. Tyto VOP ruší veškeré předchozí VOP a stávají se jedinými platnými a účinnými. 8. Tyto VOP nabývají platnosti dnem 1.1.2014.